HTML

Kencék a konyhámból

Több jó példát látva megérlelődött bennem a gondolat, hogy jó lenne házi illatszereket és tisztítószereket készíteni. Mert tudom, hogy mi van benne, mert általában sokkal olcsóbb, és mert alkotni öröm. A blog elsősorban "nagy jegyzetfüzetként" működik. Kapcsolat: pommepommeszappan@gmail.com

Szappanok a dobozban

Az itthoni kartondobozokban ezek a szappanok várják, hogy végre munkába állhassanak.

Kategóriák

2012.08.03. 09:38 pomme-pomme

Folyékony szappan

A házilag készült kozmetikumokkal való első zsenge próbálkozásom még 2008-ban esett meg, amikor egy darab szappanból illatos folyékony szappant gyártottam. Az eljárás nem bonyolult, a végeredménynek pedig két nagy előnye van: Még nagyon jó minőségű kézműves szappanból készítve is sokkal olcsóbb, mint a bolti változat, ráadásul nem kell egy csomó vizet és csomagolóanyagot hazacipelni a drogériából.

A másik blogomon akkor részletesen dokumentáltam a folyamatot, ami most már többéves főzési rutinnal a hátam mögött nem tűnik annyira bonyolultnak. Persze nehezíti a dolgot, ha a Kisasszony segít, és közben megégeti a kezét. De a mostani levendulás változat is elkészült végül estefelé, lefektetés után...

Korlátok: Ez a rovat szerintem most üresen marad, mert azon kívül, hogy kell vele kicsit pepecselni (kb. félóra munka), semmi hibáját nem találtam a szappannak.

Folyékony szappan

100 g szappan (most éppen levendulás)

1,5 liter víz

15 csepp illóolaj, ha nem elég illatos a szappan

A szappant nagy lyukú reszelőn lereszeltem. Egy nagy fazékban (nagy kell, mert habzik és könnyen kifut!) 2-3 dl vizet öntök, beleteszem a szappanreszeléket, és folyamatos kevergetés közben elkezdem melegíteni. Először nagy ronda göböket képez, de nem kell tőlük megijedni, először fakanállal, majd kis rugós habverővel szépen el lehet dolgozni, ahogy melegszik. Mikor a szappan feloldódott, hozzáadom a többi vizet (ha a kezdeti folyadékmennyiség kevésnek bizonyulna a szappan eldolgozásához, vagy ki akarna futni, akkor közben is folyamatosan lehet adagolni a vizet). Összeforralom, majd kihűtöm. Nem kell meglepődni, mikor elkészült, teljesen híg. De ez egy éjszaka alatt megfelelő állagúra dermed. (Első körben csak 1 liter vizet tettem hozzá, annyival úgy megszilárdult, hogy a műanyag palackból alig tudtam kinyerni, nemhogy a pumpás szappantartóból...) Én most illóolajat nem használtam, a szappan elég illatos volt.

Becsült anyagköltség: 300 ft

Szólj hozzá!

Címkék: szappan illóolaj illatszer


A bejegyzés trackback címe:

https://kencekakonyhambol.blog.hu/api/trackback/id/tr754692303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása