HTML

Kencék a konyhámból

Több jó példát látva megérlelődött bennem a gondolat, hogy jó lenne házi illatszereket és tisztítószereket készíteni. Mert tudom, hogy mi van benne, mert általában sokkal olcsóbb, és mert alkotni öröm. A blog elsősorban "nagy jegyzetfüzetként" működik. Kapcsolat: pommepommeszappan@gmail.com

Szappanok a dobozban

Az itthoni kartondobozokban ezek a szappanok várják, hogy végre munkába állhassanak.

Kategóriák

2013.09.30. 11:28 pomme-pomme

Mosószappanok

mososzappanok01.jpg

Mosószappan pálmavajból és disznózsírból

A mosószappanokat régen hamulúgból és állati zsiradékból készítették. Találtam is egy jó cikket a mosószappan--készítés módszereiről. Én magam készítettem már mosószappant kisózással és tisztán pálmavajból is. Régóta izgatott viszont, hogy milyen a disznózsíros szappan. A kedves szappanos barátnőm mondta nekem még a vajas szappanról, hogy nem jó szagú. Ez tartott vissza mostanáig, ha már a vajas is büdös, akkor milyen lehet a zsíros?

De most csináltam egy nagyobb adag mosószappant, és azt gondoltam, hogy feláldozok egy negyed kiló zsírt meg egy kis NaOH-t, hogy megtudjam. Így felhasználtam egy kiló pálmavajat és (külön adagban) egy negyed kiló disznózsírt a mosószappanhoz. Ez a két zsiradék tulajdonságaiban eléggé hasonlít, az elszappanosítási számuk (azaz, hogy mennyi lúg kell adott mennyiségű zsírhoz) is ugyanaz. Az elsődleges eredményről máris beszámolhatok:

Szerintem nem büdös. Nem mondom, hogy rózsaillatú (olyan szappanom nem is lesz, csak ha megnyerem a lottó ötöst, az egyik legdrágább illóolaj), de nincs erős kellemetlen szaga. Nagyon szép, sima fehér szappan lett belőle, az állaga szerintem jobb is lett, mint a pálmavajasnak.

Most 3-4 hetet várnom kell a továbbiakkal, akkorra érnek be a szappanok. Akkor majd meglátom, hogy működik mosószappanként, illetve milyen a mosószeremben.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://kencekakonyhambol.blog.hu/api/trackback/id/tr865538694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása