HTML

Kencék a konyhámból

Több jó példát látva megérlelődött bennem a gondolat, hogy jó lenne házi illatszereket és tisztítószereket készíteni. Mert tudom, hogy mi van benne, mert általában sokkal olcsóbb, és mert alkotni öröm. A blog elsősorban "nagy jegyzetfüzetként" működik. Kapcsolat: pommepommeszappan@gmail.com

Szappanok a dobozban

Az itthoni kartondobozokban ezek a szappanok várják, hogy végre munkába állhassanak.

Kategóriák

2012.07.27. 15:06 pomme-pomme

Mosógél

Mosás területén már több próbálkozásom volt, de nem sikerült hatékony és viszonylag könnyen kezelhető mosószert készítenem. Erre valószínűleg rátesz egy lapáttal, hogy a mosógépünk meglehetősen jó környezetvédelmi mutatókkal rendelkezik, viszonylag kevés vizet használ. Több kísérletem azért fulladt kudarcba, mert a mosószer nem oldódott fel rendesen. Ez most is így történt, de ebben az esetben sikerült megoldanom. A napokban a Lukrécia kencéi nevű kiváló oldalon találtam egy mosógél receptet. Nagyjából tartottam magam az ott leírtakhoz, de kapásból feleztem az adagot, mert csak annyi mosószappanom és bóraxom volt otthon, de így is tekintélyes adag lett.

Frissítés 1.: Ezzel az adaggal bő egy hónapig mostam hármunkra.

Frissítés 2.: Házi mosószappanból viszont igen jó lett az állaga, olyan darabosan folyós. Ezt már simán tudom adagolni a mosógépbe.

Korlátok: A mosógél elég kocsonyás lesz, sűrűbb, mint egy puding. Nekem a mosógép mosószer-adagolójából nem oldódott fel, de szerencsére egy régi mosószeres flakonhoz járt egy olyan adagoló, amit a mosógép dobjába kell tenni. Ebbe tettem a mosógélt, és jól működött. Azt hiszem, erre a célra bármilyen nyitott tetejű műanyag edényke alkalmas, ami kibírja a mosás hőfokát és a dobálást. Talán közvetlenül is be lehet tenni a gépbe, de én aggódnék, hogy esetleg nem bántja-e meg a ruha színét addig, míg feloldódik. Az illata kicsit nyers lett, ennek oka elsősorban a mosószappan fura illata, majd kipróbálom más márkával is.

Mosógél

75 g mosószappan lereszelve

50 g mosószóda

20 g bórax

illóolaj (esetemben 15-15 csepp levendula és citrom)

Egy nagy fazékban egy liter vizet felforralok, és feloldom benne a szappant. Erre két jó módszer van: Vagy turmixszal rásegítek, vagy felforralom a vizet, beleszórom a szappant, majd lezárom alatta a tüzet, és otthagyom. Néhány óra alatt minden különösebb erőlködés, kevergetés és varázslás nélkül feloldódik. 1,5 liter vizet öntök hozzá és felforralom. Elkeverem benne a szódát és a bóraxot. Belecsöpögtettem az illóolajakat, és zárható műanyagdobozba töltöttem. Körülbelül 3 liter mosószer lett belőle, egy mosáshoz két (kisebb) evőkanállal szoktam tenni. Eddig mindenünket szépen kitisztított, de nagyon extrém koszokat nem próbáltam vele eltüntetni.

Becsült anyagköltség: 279 Ft

Frissítés 3.: Mostanában sokat egyszerűsítettem a dolgon: Egyben felforralom a vizet, lezárom, és beleszórok minden egyéb hozzávalót. Így szépen elkeverednek, feloldódnak, és nem is akar kifutni a mosószer. Bóraxot újabban nem használok, mert mérgező, itt meg egy kíváncsi kicsi gyerek van.

Szólj hozzá!

Címkék: mosás levendulaolaj mosószappan bórax citromolaj háztartási szer


A bejegyzés trackback címe:

https://kencekakonyhambol.blog.hu/api/trackback/id/tr694682002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása