HTML

Kencék a konyhámból

Több jó példát látva megérlelődött bennem a gondolat, hogy jó lenne házi illatszereket és tisztítószereket készíteni. Mert tudom, hogy mi van benne, mert általában sokkal olcsóbb, és mert alkotni öröm. A blog elsősorban "nagy jegyzetfüzetként" működik. Kapcsolat: pommepommeszappan@gmail.com

Szappanok a dobozban

Az itthoni kartondobozokban ezek a szappanok várják, hogy végre munkába állhassanak.

Kategóriák

2013.05.04. 15:08 pomme-pomme

Sűrítési nehézségek

Szerencsére a kicsi fiam nagyon békés baba, jókat alszik, illetve kezdtek kifogyni bizonyos készleteim, így ismét csináltam néhány tisztálkodó és tisztítószert. Összeraktam egy mosószappant, meg csináltam mosószert, tusfürdőt, folyékony szappant. Ez utóbbi kettőt nagyon szeretem, csak az állagával van bajom. Sokkal folyékonyabb, mint ami a bolti szereknél tapasztalható. Ennek ellenére kb. ugyanannyi kell belőle. Így nem is lenne az állagával bajom, hiszen a „tudom, mi van benne” és az „én csináltam egyedül, ügyesen” bőven kárpótol ezért a kényelmetlenségért, ámde a fürdőben felbukkanó apró gyerektenyerek közül bizony kifolyik az ilyen szappan. A szilárd szappan meg kicsúszik, leugrik.

Elég sokat kísérleteztem a folyékony szappannal, mert a házi szappan kicsit másképp viselkedik, mint a bolti, így a korábbi módszerrel nem működik tökéletesen, azzal is kissé híg lett. Amiket próbáltam:

- Krémszappant készíteni, és azt hígítani

- Keményítővel sűríteni.

- Szentjánoskenyérmag-liszttel sűríteni. (Ez egy élelmiszeriparban használt meglehetősen semleges sűrítőanyag, ami pl. nem emeli a vércukorszintet és gyakorlatilag nincs kalóriatartalma sem. Én ezt gyakran használom főzéshez.)

A keményítő egyáltalán nem keveredett el a szappannal, így az kiesett. A szentjánoskenyérmag-liszt sem oldódott tökéletesen. A krémszappanos változat pedig túl híg lett. A kísérleteket tovább szeretném majd folytatni zselatinnal, illetve a krémszappannal csak más szappan-víz aránnyal. Ez utóbbi azért nehéz, mert melegen és frissen nem olyan állagú, mint amikor már kihűlt, és állt egy napot.

Ez most egy kissé kudarcos bejegyzés lett, leginkább magamnak szerettem volna feljegyezni a tapasztalatokat. Remélem, hamarosan sikeresebb dolgokkal jövök, addig meg segítek Verának kezet mosni. Meg egyébként is el kell fogyasztanunk életünkben hét mérő pörnyét.

 

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://kencekakonyhambol.blog.hu/api/trackback/id/tr185280436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása