HTML

Kencék a konyhámból

Több jó példát látva megérlelődött bennem a gondolat, hogy jó lenne házi illatszereket és tisztítószereket készíteni. Mert tudom, hogy mi van benne, mert általában sokkal olcsóbb, és mert alkotni öröm. A blog elsősorban "nagy jegyzetfüzetként" működik. Kapcsolat: pommepommeszappan@gmail.com

Szappanok a dobozban

Az itthoni kartondobozokban ezek a szappanok várják, hogy végre munkába állhassanak.

Kategóriák

2012.10.30. 10:05 pomme-pomme

Nyugiszappan

nyugiszappan02.jpg

A korábbi tapasztalatokra alapozva egy hétvégi délutánon nekiugrottam, és elkészítettem az első saját szappanomat. A dolgot ugyan majdnem elbuktam egészen az elején, mivel nem bírtam kinyitni a dobozt, amiben a NaOH volt. De szerencsére a Kisasszony és a Férj még éppen csak elindultak a játszótér felé, így vissza tudtak jönni, és Dani kinyitotta a dobozt. Így már semmi nem állt az utamba, jó is lett a szappan. Kicsit dekoncentrált voltam, így nem sikerült nagyon pontosan mérnem, de legalább pontosan felírtam mindent, ezért lettek ilyen furcsák a számok. Az olajok összmennyisége a fontos, pár gramm ide-oda nem befolyásolja jelentősen a szappan minőségét. Citromfüves-levendulás szappant készültem csinálni, de tiszta citromfűteám nem volt itthon, így egy filter dm-es Guten Abend teát használtam fel hozzá, ez főként citromfüvet és egyéb nyugtató hatású dolgokat (zsálya, kamilla, levendula, komló) tartalmaz.

Nyugiszappan

115 g pálmaolaj
129 g kókuszolaj
126 g olívaolaj
130 g napraforgóolaj
180 ml tea (Alnatura Guten Abend)
70 g NaOH
20-20 csepp levendula- és citromfűolaj
szárított levendula

Kimértem az olajokat, és kicsit felmelegítettem, hogy a kókusz is teljesen felolvadjon és meleg legyen. Az előre elkészített és kihűtött teát folyó hideg víz alatt összeráztam a NaOH-dal. Mikor elfogadható hőmérsékletű volt, beleöntöttem az olajokba. Turmixszal kicsit kevertem rajta, aztán belecsöpögtettem az illóolajakat és beleszórtam a levendulát. Még kevergettem, amíg pudingszerű állaga lett (kicsit talán túlságosan is besűrűsödött a végére). Formába töltöttem, másnap kiszedtem, és most izgatottan várom, hogy megérjen. Illatra, állagra láthatóan jó, kipróbálás majd kb. három hét múlva.

Szólj hozzá!

Címkék: levendula szappan citromfű


A bejegyzés trackback címe:

https://kencekakonyhambol.blog.hu/api/trackback/id/tr814860207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása