HTML

Kencék a konyhámból

Több jó példát látva megérlelődött bennem a gondolat, hogy jó lenne házi illatszereket és tisztítószereket készíteni. Mert tudom, hogy mi van benne, mert általában sokkal olcsóbb, és mert alkotni öröm. A blog elsősorban "nagy jegyzetfüzetként" működik. Kapcsolat: pommepommeszappan@gmail.com

Szappanok a dobozban

Az itthoni kartondobozokban ezek a szappanok várják, hogy végre munkába állhassanak.

Kategóriák

2013.07.25. 15:20 pomme-pomme

Mennyi minden

„Van itt minden, mennyi holmi!
Hogy is tudnám elsorolni?”

/Nemes Nagy Ágnes: Mennyi minden/

Bár itt nagy volt a csend, nálunk meg állandó jövés-menés (nyaralás, nagymamázás, vendégek, bölcsiszünet stb.), az elmúlt hónapban mégis jópár dolog történt illatszerfronton is. Például megalkottam a tökéletes állagú folyékony szappant. Igaz, hogy az alapját egy kissé elrontott, túl lágyra sikerült méhviaszos szappan képezte, így nem fogom tudni reprodukálni... No, de lássuk, mi minden készült:

 BVB-szappan: A focirajongó keresztfiam, mikor meglátta május elején a kis nemezszappanjaimat, csak úgy viccből megkérdezte, hogy BVB-szappant nem tudnék-e csinálni. (A BVB a Borussia Dortmund focicsapat rövidítése: Ballspiel-Verein Borussia.) Bennem meg természetesen rögtön feltámadt a szakmai gőg, és készítettem is neki BVB-szappant. Orvosi szénnel megfeketített szappanból faragtam ki a betűket, és egy kerek formában sárgás szappanmasszával öntöttem körbe. A férjem még viccelődött is, hogyha jól sikerül, akkor kiköltözünk Dortmundba, és ebből fogunk megélni. Ennek csupán két akadálya van, egyrészt szerintem a Borussia-rajongók és a natúrszappant vásárolók köre között viszonylag kicsi az átfedés, másrészt még abban a jóléti államban sem tudnának nekem annyit fizetni, hogy napi nyolc órában egycentis kilenceseket faragjak fekete szappanból... De az unokaöccs örült neki.

Szappan és arctisztító orvosi szénnel: A Borussia-szappan melléktermékeként született meg a fekete szappan. Bár az orvosi szén számomra meglepően drága volt (egy kis doboz 1000 Ft), nagyon jó szappant lehet a segítségével készíteni. Az aktív szén lyukacsos felületének köszönhetően rendkívül nagy felületet képez, ezért jól felszív mindenféle méreganyagot. Éppen erre használják eredeti rendeltetése szerint. Szappanban keverve éppen ezért kiváló arctisztító lesz belőle. Sima szappanként is használom, illetve a betűfaragás során leeső darabokat nagyon kevés vízben feloldva igen ronda fekete, ámde rendkívül hatásos arclemosó pasztát készítettem belőle.

Olívás szappan: A tiszta olívás szappan (amiben csak olívaolaj van, semmilyen más zsiradék) kissé másképp viselkedik használat közben, mint az átlagos társai. Nem  habzik, jóval puhább, és sokkal hosszabb érési időre van szüksége. Legalább hat, de inkább kilenc hónap, aminek elteltével jól használható. Szerintem aki szappankészítésre adja a fejét, az legalább egyszer megpróbálkozik vele, én is így tettem, még minimum négy hónapom van vissza, hogy használhassam...

Mézes-méhviaszos szappan: Ez egy rendkívül szép sárgás-barna színű szappan lett. A méz és a méhviasz a különleges illaton és színen túl nagyon jó bőrápoló tulajdonságokat ad a szappannak. Két dologra kell azonban ezzel a szappannal vigyázni: A méhviasztól nagyon gyorsan sűrűsödik a massza, a méztől viszont könnyen túlmelegszik. De a végeredmény kárpótol a nehézségekért, nekem most ez az egyik kedvenc szappanom.

 Kávés szappan: Van egy igen jó német szappanos oldal, amit sokat szoktam böngészni. Itt bukkantam arra az ötletre, hogyha a szappant víz helyett kávéval készítjük, akkor nemcsak szép barna szappant kapunk, de ez a szappan igen kiválóan eltávolítja a kellemetlen szagokat is, így kiválóan alkalmas például konyhai szappannak. Az oldal készítője igen drága olajokkal dolgozik, én most egyszerűsítettem rajta: Az alap szappanmasszámat készítettem kávéval, és igen jó lett a végeredmény.

Babafürdető: Bár Őbabaságát a legelején gyógyszertári fürdetővel kenegettük, elég hamar áttértünk egy olívaszappanra, amit kedvenc szappanos barátnőmtől szereztem. Én azonban jobban szeretem folyékony fürdetővel csutakolni a dedet, így készítettem egy szappanos babafürdetőt. Két rész olívaolajat (az ápolásért) és egy rész kókuszvajat (a habzásért) használtam, ebből készítettem kálium-hidroxidos krémszappant, amit tovább hígítottam, hogy ki lehessen puttyogatni egy régi babafürdetős flakonból.

 Krémek: Mivel már minden krémem elfogyott, ma összeraktam egy könnyű, vizes krémet és egy sűrűbb, zsírosabbat, hogy szükség esetén tudjam magam kenegetni. A zsírosabb krémet nagyon szeretem, sok jó dolog van benne (kakaóvaj, sheavaj, méhviasz), mégis elég jól kenhető. A vizesebb krém pedig ebben a melegben mégis elviselhetőbb. Még mindkettő hűl, remélem, az állaguk is jó lesz.

Szólj hozzá!

Címkék: kávé méz krém olívaolaj szappan babaápolás méhviasz illatszer sheavaj kakaóvaj orvosi szén


A bejegyzés trackback címe:

https://kencekakonyhambol.blog.hu/api/trackback/id/tr735426118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása